C/ Borrell, 3 int. local14
08172 St Cugat del Vallès
Tel. 93.589.63.84
info@reeduca.org
|
|
 |
|
|
|
|
Tractament | En funció del perfil de cada nen/a es dissenya la intervenció més adequada creant un espai terapèutic on es puguin tractar de forma específica i integrada diferents dificultats. - Reeducació de les dificultats d’aprenentatge. - Rehabilitació de la parla (logopèdia). - Teràpia de base cognitiva-conductual per regular aspectes conductuals i emocionals. - Assessorament familiar i escolar. | | Reeducació dels aprenentatges En funció de les dificultats específiques de cada alumne es planifica una reeducació individualitzada on es plantegen uns objectius de tractament que s’aniran revisant i modificant segons l’evolució. L’equip de professionals que realitzen la reeducació està integrat per logopedes i/o psicòlegs formats en les tècniques de reeducació pels trastorns d’aprenentatge, i específicament en la metodologia del programa fonètic multisensorial Orton-Gillingham, dissenyat pel tractament de les dificultats en l’aprenentatge de la lecto-escriptura , especialment, de la dislèxia. En la reeducació dels aprenentatges es treballen de forma integrada les diferents dificultats: ▪ Llenguatge oral ▪ Llenguatge escrit: - Lectura - Ortografia - Expressió escrita - Grafisme ▪ Càlcul ▪ Habilitats visoespacials ▪ Nivells d’atenció i memòria ▪ Hàbits de treball / tècniques d’estudi Assessorament familiar i escolar Per a una evolució més favorable de la problemàtica de cada nen/a o jove és important la col•laboració de la família i escola al llarg de la seva escolaritat i durant la realització del tractament especialitzat. Assessorament a les famílies Un dels objectius principals és ajudar a comprendre la problemàtica del seu fill/a i orientar en tot moment cap a les ajudes pertinents. Els objectius són: - Comprensió de la problemàtica del fill/a - Orientar cap a les ajudes pertinents - Pautes psicoeducatives en funció del cas Assessorament a les escoles Des de Reeduca oferim un seguiment coordinat dels nostres alumnes per valorar evolució, estratègies d’actuació i assessorar en les adaptacions curriculars (objectius i/o procediments) o ajudes específiques. Poden consultar: - Pautes generals per a l’alumne dislèxic - Pautes generals per a l’alumne amb TDA-H |
|
|
|