C/ Borrell, 3 int. local14 08172 St Cugat del Vallès Tel. 93.589.63.84 info@reeduca.org | |  | |
|
|
|
< Torna Pautes generals per a l’alumne TDA-H | Recomanacions a seguir en el cas d’alumnes amb TDA-H: - Buscar una ubicació dins la classe amb pocs distractors (no és convenient que s’asseguin al costat d’una finestra, etc), asseure’l a prop del professor i amb companys tranquils. - Utilitzar una consigna per recordar-li que s’està distraient o bé està desconnectant. - Fer-lo participar activament a la classe per tal d’ajudar-lo a mantenir l’atenció (fer-li preguntes, contacte visual...). Animar-lo a fer preguntes i participar, així podrem saber si està escoltant i entenent. - Fraccionar les feines llargues en activitats més curtes i si és necessari permetre-li petits descansos. És especialment important en exàmens, acotar la quantitat d’informació escrita. - Supervisió de l’agenda i si cal, ajudar-lo en la planificació dels deures. - Ajudar-lo en l’organització de les feines, clarificar-li què ha de fer i quin procediment ha de seguir. - Instaurar i fomentar l’hàbit de revisar. - Tenir en compte la dificultat que els suposa seguir instruccions orals/escrites. Sovint cal repetir-li les instruccions o assegurar-ne la comprensió. - Supervisió de les tasques quan siguin llargues o complexes. - Valorar l’esforç en el treball i no només el resultat. El reforç positiu és important per fomentar la motivació pels aprenentatges. - És important fer un seguiment tutorial setmanal amb el nen per establir i seguir l’acompliment d’objectius i pactes, i també, una coordinació periòdica amb la família. |
|
|
|